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1인 가구의 증가로 한국의 소형 가전 제품에 대한 수요가 증가했다.

by HyggePost 2018. 7. 4.

The increase in the number of single-person households has driven demand for small consumer electronics products in Korea. 


One major online shopping mall said the sharpest increases were in high-priced small home appliances. 


Sales of cordless wet mop cleaners skyrocketed 227 percent on-year and wingless fans shot up 119 percent. 


Sales of blenders and robot cleaners soared 84 percent and 69 percent on-year, respectively. Capsule coffee and espresso machines were also popular. 


Analysts say this market is driven by cost-emotiveness, or satisfaction to value for money paid. 


People are trying to change their lifestyles by buying small premium goods and feeling a sense of satisfaction with their purchase.


1인 가구의 증가로 한국의 소형 가전 제품에 대한 수요가 증가했다. 


한 주요 온라인 쇼핑몰은 가장 큰 폭의 증가가 고가의 소형 가전 제품이었다고 말했다. 


무선 세탁기의 매출은 전년 대비 227퍼센트가 증가했으며, 날개가 없는 팬들은 119퍼센트가 증가했다. 


믹서기와 로봇 청소기의 매출은 전년 대비 각각 84퍼센트와 69퍼센트가 증가했다. 캡슐 커피와 에스프레소 머신도 인기가 있었다. 


분석가들은 이 시장이 비용에 민감하지 않거나 지불된 돈의 가치에 대한 만족에 의해 움직인다고 말한다. 


사람들은 작은 명품을 사고구매에 대한 만족감을 느끼면서 그들의 생활 방식을 바꾸려고 노력하고 있다.

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